اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

شرکت دبی برای راه اندازی تاکسی هوایی 10 خودروی پرنده برقی می خرد

شرکت Air Chateau مستقر در دبی، به منظور راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی، 10 خودروی پرنده برقی از شرکت Crisalion Mobility اروپا سفارش داده است. این خودروی پرنده که تحت نام Crisalion’s Integrity شناخته می‌شود، قرار است از سال 2030 در امارات متحده عربی به فعالیت بپردازد.

این قرارداد، اولین همکاری تجاری یک شرکت اروپایی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

مدل Integrity که در حال حاضر در مرحله توسعه است، قادر است تا پنج مسافر و یک خلبان را حمل کند و نیازهای حمل و نقل شهری و بین‌شهری را پاسخگو باشد. با سرعت 180 کیلومتر در ساعت و برد 130 کیلومتر با استفاده از فناوری باتری فعلی، این خودرو می‌تواند به‌طور قابل توجهی زمان سفر را کاهش دهد.

مدیر کل Crisalion Mobility، Manuel Heredia، اظهار داشت: “ما قصد داریم هواپیمای Integrity را در سال 2030 به بازار عرضه کنیم و از آن زمان به بعد، تحویل اولین واحدها به مشتریان مختلف خود را آغاز خواهیم کرد.”

امارات متحده عربی و عربستان سعودی به شدت در حال توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوایی هستند تا زمان سفر را به طور چشمگیری کاهش دهند. هم‌اکنون، شرکت‌هایی نظیر Joby و Archer Aviation نیز در حال آماده‌سازی خودروهای پرنده خود برای همکاری با شرکای اماراتی در سال آینده هستند.

دبی به عنوان یکی از مقاصد کلیدی برای این نوع جابجایی هوایی، به زودی با هلیکوپترهای موجود خود که خدماتی به مسافران UHNWI و VVIP ارائه می‌دهند، به یکی از بازارهای اولیه این خدمات تبدیل خواهد شد. سمیر محمد، رئیس Air Chateau، گفت: “ما از حمایت دبی جنوبی و سهامداران امارات برای همسویی با چشم‌انداز خود بسیار خرسند و مفتخریم. پس از دبی، به بخش‌های دیگر خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی، آسیای جنوبی و اروپا برای توسعه نگاه خواهیم کرد.”

این سفارش از 10 تاکسی Integrityair یا eVTOL در نمایشگاه بین‌المللی هوایی Farnborough 2024 در بریتانیا، تعداد پیش‌سفارش‌های Crisalion را به 125 هواپیما در کمتر از یک سال افزایش می‌دهد.

دو شرکت به طور مشترک برنامه‌ریزی کرده‌اند تا تاکسی‌های هوایی را در شهرهای بزرگ منطقه، از جمله ابوظبی و دبی، راه‌اندازی کنند و این توافق می‌تواند به پروژه‌های مشترک در اروپا نیز گسترش یابد.

مانوئل هرادیا افزود: “این همکاری نه تنها Crisalion را به یک منطقه استراتژیک جدید معرفی می‌کند، بلکه بخشی از استراتژی Air Chateau برای ارائه خدمات پایدار سفر هوایی به مشتریانش را نیز شامل می‌شود.”

همچنین سمیر محمد اشاره کرد که راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی به کاهش نیاز به زیرساخت‌های زمینی قدیمی، تکمیل شبکه‌های حمل و نقل موجود، کاهش ازدحام و ایجاد آینده‌ای پایدار کمک خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا